פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק – מה עדיף לעסק שלך?

תמונת אווירה

בחירת ערוץ השיווק הדיגיטלי המתאים ביותר לבית העסק היא מרכיב חשוב בהצלחה של כל קמפיין שיווקי. לרשות בעלי עסקים המעוניינים להגדיל את החשיפה של המותג שלהם לקהל היעד הרלוונטי עומדים ערוצים טכנולוגיים שיווקיים רבים.

במאמר הזה, ננסה להתמקד בשני ערוצים מרכזיים: פרסום בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, ופרסום בפייסבוק, הרשת החברתית המובילה בפרסום ממוקד. לצורך ביצוע ההשוואה הזאת, בחרנו שלושה מאפיינים עיקריים של תהליך השיווק, וננסה באמצעותם להמחיש את ההבדלים העיקריים בין הפרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק. אז בלי להכביר במילים, בואו ניגש להשוואה.

מאפיין מספר 1: שיווק במשיכה או שיווק בדחיפה

בעולם השיווק ישנה חשיבות גדולה ליוזם תהליך ההתקשרות בין בית העסק והלקוח. כאשר הלקוח הוא זה שיוזם את ההתקשרות, בדרך כלל הוא יהיה בשל יותר לקבל החלטה על ביצוע רכישה. לקוח גם בדרך כלל פונה לבית עסק בזמן שנוח לו, מתאים לו, וכאשר הוא קשוב ופנוי לקבל מסרים שיווקיים. לעומת זאת, כאשר בית העסק הוא זה שיוזם את ההתקשרות, קשה יהיה לו יותר להשיג את תשומת הלב של הלקוח, ולא תמיד יהיה זה בזמן שמתאים ונוח ללקוח לבחון הצעה שיווקית כזו או אחרת.

בהקשר הזה, הפרסום בגוגל עובד כשיווק במשיכה, כלומר בתגובה לחיפוש שביצע הלקוח. פרסום כזה יכול להתאים במיוחד כאשר קהל הלקוחות מכיר את הפתרון שהוא זקוק לו ומחפש אותו ביוזמתו.

הפרסום בפייסבוק, לעומת זאת, עובדת בתצורה של שיווק בדחיפה. זה אומר שהמודעות מוצגות לגולש ברשת החברתית מבלי שהוא בחר לקבל את המסרים השיווקיים. שיטת פרסום זאת טובה במיוחד כאשר הלקוח אינו מודע לפתרון או שלא היה חושב על חיפוש פתרון כזה ביוזמתו.

מאפיין מספר 2: בניית קהלי יעד

אחד העקרונות החשובים ביותר להצלחה של קמפיין שיווק דיגיטלי הוא הגדרה של קהל היעד. ככל שקהל היעד יהיה ממוקד יותר ומתאים יותר למסרים השיווקיים המועברים בקמפיין, כך הסיכוי שיבצע התקשרות הוא גדול יותר. הן גוגל והן פייסבוק מאפשרות בניה של קהל יעד לקמפיין, אולם יכולות הטרגוט של פייסבוק הן גבוהות בהרבה.

באמצעות הטכנולוגיה של פייסבוק תוכלו לבנות קהל יעד לפרסום עתידי על סמך תחומי העניין שלהם, הגיל, המין והמגדר, האיזור הגאוגרפי שבו הם נמצאים ומידת המעורבות שלהם ברשת החברתית. כך, לדוגמה, תוכלו ליצור קהל יעד של נשים בגילאי 25 ומעלה מאזור כפר סבא על מנת לשווק להן שירותי קוסמטיקה, או לטרגט גברים החברים בקבוצת חובבי ריצה על מנת לשווק להם שעון ריצה לגברים.

פייסבוק מאפשרת לכם גם להגדיר קהלי יעד חדשים בהתבסס על קהלי יעד שהשיווק עבורם עובד היטב. הפונקציה הזאת, בשם Look Alike, יכולה לאפשר לכם להגדיר עד כמה קהל היעד שאתם מעוניינים לטרגט צריך להיות דומה במאפיינים שלו לקהל היעד הבסיסי שהגדרתם. ככל שהדמיון שתדרשו יהיה רב יותר, כך קהל היעד יהיה, מן הסתם, מצומצם יותר, אולם סביר שגם איכותי יותר עבור מטרות הקמפיין.

מאפיין מספר 3: יצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי

עוד נקודה שחשוב יהיה לקחת בחשבון בעת הקמה של קמפיין שיווקי בגוגל או בפייסבוק, היא היכולת שלכם ליצור קשר מחודש עם הלקוח הפוטנציאלי לאחר שביקר באתר שלכם. אין הכוונה כאן לרימרקטינג – שיווק מחדש – פונקציה שמתאפשרת הן בפייסבוק והן בגוגל. הכוונה היא לעקבות שמשאירים המתעניינים בקמפיין שלכם, ושתוכלו להיעזר בהם לצורך יצירת קשר עתידית עם הלקוח הפוטנציאלי, שלא באמצעות קמפיין.

בכל הקשור לפרסום בגוגל, גולש יכול לבחור להקליק על מודעת הפרסום שלכם, לצרוך את התוכן בדף הנחיתה, לבקר באתר, ולעזוב מבלי להשאיר כל פרט שיאפשר לכם ליצור איתו קשר. קמפיין פייסבוק, לעומת זאת, יוכל לשמש אתכם כדי להגדיל, למשל, את מספר העוקבים של דף הפייסבוק של המותג, מה שיאפשר לאחר מכן פניה אישית אל אותו מתעניין עם הצעה כזו או אחרת, וכן פרסום תכנים שונים בדף הפייסבוק, שאמורים יהיו לספק לו מידע שימושי, ולעזור לו לקבל החלטה להתקשר מולכם בעתיד.

במקרה הזה, אופן הפעולה של פייסבוק מייצרת יתרון ממשי למי שהאסטרטגיה שלו היא לבנות מערכת יחסים ממושכת עם הלקוח הפוטנציאלי לאורך זמן.

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מאמרים מאותה קטגוריה

לוגו מירב שטרן
תמונת אווירה

עשיתם את הצעד הראשון לקידום העסק שלכם!

נשמח לספק לכם מוצרי פרסום ושיווק איכותיים ולעזור לכם למשוך יותר לקוחות ולגדול עם העסק, תוך הענקת יחס אישי ואנושי.

השאירו עכשיו כאן פרטים ונתקדם:

בודק...