איך עושים קידום ממומן בגוגל?

תמונת אווירה

איך עושים קידום ממומן בגוגל?

המעבר המואץ של עסקים רבים לזירה הדיגיטלית בשנים האחרונות, יצר הזדמנויות רבות להרחבת קהל היעד של עסקים רבים. הפעילות בערוצים הדיגיטליים אפשרה לעסקים לייצר אינטראקציה עם גולשים רבים גם אם אלו לא נמצאים בסביבה הפיסית שבה פועל העסק.

עם זאת, תצורות הפעילות החדשות יצרו לא מעט אתגרים בפני בתי עסק רבים, כאשר העיקרי שבהם הוא יצירת תנועה איכותית ויציבה של גולשים לאתר, במטרה להפוך אותם בשלב מאוחר יותר ללקוחות משלמים.

אחד מערוצי השיווק הפופולריים ביותר שבהם עסקים עושים שימוש על מנת להזרים אל אתר העסק את תנועה של גולשים, הוא ניהול קמפיין קידום ממומן בגוגל. 

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מהו תהליך של קידום ממומן בגוגל?

תהליך קידום ממומן בגוגל הוא תהליך שיווק שבו מוצגות מודעות מטעם בית העסק בחלק העליון של דפי תוצאות החיפוש של גוגל, כאשר הגולשים מבצעים שאילתות רלוונטיות. המודעות הללו מסומנות לגולשים כמודעות בתשלום, ולחיצה עליהן מובילה את הגולש לדף נחיתה שהגדיר בית העסק המפרסם. דף הנחיתה הזה יכול להיות דף ייעודי ובודד שנבנה במיוחד עבור הקמפיין, או דף שהוא חלק אינטגרלי מאתר האינטרנט של העסק. בתהליך קידום ממומן מחויב בית העסק המפרסם על כל הקלקה של גולש על מודעת הפרסום, אולם לא על עצם החשיפה של מודעה זו לגולשים.

מחיר ההקלקה נקבע בהתאם לשקלול של מספר פרמטרים ובהם רמת הביקוש וההיצע של מודעות עבור ביטוי החיפוש הספציפי, ואיכות דף הנחיתה אליו מופנה הגולש, כמו גם רלוונטיות התכנים שבו לחיפוש שביצע הגולש.

מהם היתרונות שמספק תהליך קידום ממומן על תהליך קידום אורגני?

בחירה בערוץ הקידום הממומן בגוגל יכולה לספק לבית עסק שמעוניין לייצר תנועה איכותית של גולשים אל האתר מספר יתרונות מרכזיים: ראשית, ערוץ הקידום הממומן בגוגל מייצר מענה לגולשים אשר זקוקים לפתרון מסוים, בזמן נתון. כלומר, מדובר בשיווק במשיכה ולא בדחיפה – מה שאומר שרמת הבשלות של הלקוח לבצע התקשרות מול בית העסק תהיה גדולה יותר. שנית, בניגוד לתהליך קידום אורגני, בתהליך קידום ממומן אין צורך בניהול אתר מושקע, בבניית פרופיל קישורים איכותי לאורך זמן ובאופטימיזציה של עמודי האתר השונים לתצוגה במנוע החיפוש.

קידום ממומן יאפשר גם הגדרה של מילות מפתח שליליות – כלומר, כאלו שלא נרצה שעמודי האתר השונים יהיו מדורגים עליהן, מה שיאפשר סינון של גולשים עם רמת רלוונטיות נמוכה. כמו כן, פתרון הקידום הממומן הוא פתרון שניתן ליישם בטווח זמן מיידי, שלא כמו תהליך קידום אורגני, שדורש לא מעט זמן וסבלנות, גם בתחומים לא מאוד תחרותיים.

יתרון נוסף שמספק תהליך קידום ממומן בגוגל הוא היכולת לווסת את התנועה המגיעה לאתר, להשהות את הקמפיין בזמנים בהם הלחץ על בית העסק גדול יחסית, וכן להגדיר את שעות הפעילות של הצגת המודעות השונות כך שאלו תותאמנה לצרכים של העסק.

מה נדרש כדי להתחיל קידום ממומן בגוגל?

כדי להתניע תהליך של קידום ממומן תצטרכו לייצר בשירות Google Ads קמפיין פרסומי. במסגרת זאת, תצטרכו לבחור את סוג הקמפיין (האם מדובר בקמפיין חיפוש, קמפיין ברשת המדיה, קמפיין שמטרתו להתמקד בשיחות טלפון, קמפיין ליוטיוב, ועוד).

בשלבים הבאים תצטרכו למקד את קהל היעד של הקמפיין באמצעות אוסף של הגדרות דמוגרפיות, הגדרות הקשורות בתחומי עניין, במיקום הגאוגרפי של קהל היעד ועוד. כמו כן, תידרשו להגדיר את התקציב המיועד לקמפיין ואת משך הזמן שבו הקמפיין יהיה באוויר.

לאחר מכן, עליכם יהיה להגדיר קבוצות מודעות ולנסח מודעות, אשר בהן יהיה כלול המסר השיווקי העיקרי שתרצו לחשוף בפני קהל היעד של הקמפיין.

עולם תוכן נוסף אליו תידרשו להתייחס הוא מילות המפתח שאתם מעוניינים לטרגט ואת סוגי ההתאמות של ביטויי החיפוש למילות המפתח האלו. באמצעות בחירה בסוגי התאמות שונים, תוכלו לטרגט קהל יעד גם אם זה ביצע שאילתות שדומות למילות המפתח שהגדרתם, אולם אינן זהות לחלוטין. כמו כן, יש באפשרותכם לסנן שאילתות חיפוש אשר כוללות מילות מפתח מסוימות, ואשר מעידות כי תנועת הגולשים הזאת איננה רלוונטית עבורכם.

ישנן לא מעט טכניקות שתאפשרנה לכם למקסם את ביצועי הקמפיין שלכם, אם באמצעות פיצול הקמפיין שלכם למספר תתי קמפיינים ממוקדים, ואם באמצעות שיפורים וטיוב בדף הנחיתה אליו יופנו הגולשים.

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מאמרים מאותה קטגוריה

לוגו מירב שטרן
תמונת אווירה

עשיתם את הצעד הראשון לקידום העסק שלכם!

נשמח לספק לכם מוצרי פרסום ושיווק איכותיים ולעזור לכם למשוך יותר לקוחות ולגדול עם העסק, תוך הענקת יחס אישי ואנושי.

השאירו עכשיו כאן פרטים ונתקדם:

בודק...