תזרים מזומנים – ממושג מבלבל לכלי מייעל

תמונת אווירה

עסקים קטנים רבים, מתוקף המבנה הניהולי המצומצם שלהם, ממקדים על פי רוב את עיקר מרצם וזמנם בפעילות התפעולית השוטפת של העסק ומתמקדים פחות ביצירת שגרות עבודה נכונות וכלי ניהול כלכליים.

דפוס פעולה זה דומה לנהיגה במצב של ערפל כבד. אתם מרגישים שאתם מתקדמים ומתאמצים נורא להישאר מרוכזים וערניים, אך אין לכם מספיק שליטה – אתם לא רואים את הדרך בצורה מספיק ברורה, לא רואים את היעד ולא יודעים מתי תגיעו אליו ואילו מכשולים עוד ממתינים לכם בדרך.

רוצים עזרה בייעול ופיתוח העסק? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מהו תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים הוא כלי ניהולי פשוט שאמור לרכז את כלל התנועות הכספיות הצפויות והקיימות של העסק.

במלים פשוטות, תזרים המזומנים אמור להציג בפניכם על פני ציר הזמן תנועות נכנסות של כסף (תקבולים מלקוחות, הזרמת הון עצמי לעסק, קבלת הלוואה וכו') לצד תנועות של כסף יוצא (תשלום לספקים, מסים, תשלומי הלוואות וכו').

מדוע תזרים מזומנים נחוץ?

תזרים המזומנים מאפשר לכם לצפות מבעוד מועד פערי מזומן בעסק, להיערך להם, למצוא פתרונות ולהבין לאן העסק שלכם הולך. העניין מקבל משנה תוקף בעסקים שנותנים שירות או מוכרים מוצר היום אולם מקבלים את התשלום במועד דחוי.

מעבר לכך, תזרים מזומנים שמנוהל כהלכה יכול לשמש בידי בעלי העסק ככלי ניהולי המאפשר לבחון את מצב העסק מתוך ראייה למספר חודשים קדימה, לקבל תמונת מצב אמתית מבחינת הוצאות העסק והכנסותיו ואף לשמש ככלי תומך החלטה בעת תכנון מהלכים אסטרטגיים.

לסיכום

אין ספק שרווחיות היא קריטית להצלחת העסק ושמבחינת רווחיות העסק יכול להיראות מצוין, אולם, עם רווחיות לא הולכים למכולת ולא משלמים מסים או משכורות. זכרו – מרבית העסקים הכושלים אינם נופלים בגלל רווחיות אלא בגלל ניהול תזרים שגוי!

פנו אלינו לקבלת כלים מקצועיים ומותאמים אישית לניהול הפעילות הכלכלית של העסק שלכם – אנחנו נהיה המחלקה הכלכלית שלכם, אתם תוכלו להתמקד בניהול העסק ובצמיחתו!

רוצים עזרה בייעול ופיתוח העסק? השאירו כאן פרטים ונדבר:

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מאמרים מאותה קטגוריה

לוגו מירב שטרן
תמונת אווירה

עשיתם את הצעד הראשון לקידום העסק שלכם!

נשמח לספק לכם מוצרי פרסום ושיווק איכותיים ולעזור לכם למשוך יותר לקוחות ולגדול עם העסק, תוך הענקת יחס אישי ואנושי.

השאירו עכשיו כאן פרטים ונתקדם:

בודק...