וורדפרס או וויקס – מה עדיף?

תמונת אווירה

בעידן שבו כמעט כל עסק, גם אם הוא פועל באמצעות סניפים פיסיים, מתפעל באופן שוטף אתר אינטרנט, לא מפליא שיותר ויותר בעלי עסקים פונים לשירותי בניית אתרים.

לצד החלטות שונות שיצטרך בעל העסק לקבל, ואשר נוגעות לעיצוב של האתר, לפונקציונליות שלו וכן לאופן המימוש שלו, אחד מן המרכיבים החשובים שאותם צריך יהיה לקחת בעל האתר בחשבון הוא הפלטפורמה עליה יהיה בנוי האתר.

לבחירת הפלטפורמה שתשמש את חברת בניית האתרים תהיה השפעה על הרבה מתהליכי העבודה של הלקוח אל מול האתר. במאמר הזה ננסה להשוות בין שתי פלטפורמות פופולריות במיוחד להקמה ובניה של אתרי אינטרנט – וורדפרס – מערכת ניהול תוכן המבוססת על קוד פתוח, ווויקס – פלטפורמה לבניית אתרים המאפשרת יצירת אתרים מרהיבים גם עבור מי שלא ניחן בחוש עיצובי מפותח.

אז אילו שיקולים צריכים להנחות אתכם בבחירת הפלטפורמה שתתאים לכם? בואו נתחיל.

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

קוד פתוח או קוד סגור - מה מתאים לכם

וורדפרס היא, כאמור, פלטפורמה המבוססת על קוד פתוח. ככזו, היא מאפשרת לכם לצפות בקוד המקור של מערכת הניהול, ולערוך אותו כרצונכם. זה אומר שתוכלו בקלות לנטרל פונקציונליות שאינה חיונית עבורכם וליעל את פעילות המערכת. העובדה שוורדפרס מבוססת על קוד פתוח מעודדת קהילת מפתחים ליצור עבור המערכת הרחבות שונות או תוספים, כל העת, ולשפר את הפונקציונליות שמספקת המערכת.

וויקס, לעומת זאת, היא מערכת המבוססת על קוד סגור. זה אומר שקוד המקור של מערכת הניהול אינו זמין לכם כבעלי האתר, ושאתם מוגבלים לפונקציונליות שמספקת המערכת בהקשר הזה.

היכולת לבחור שירות אחסון

על מנת לתפעל אתרי וורדפרס, יש צורך בהתקנת מערכת ניהול התוכן על שרתי אחסון. מאחר שוורדפרס היא מערכת המבוססת על קוד פתוח, ניתן להתקין אותה על כל שירות אחסון שתומך בכך. יש לכך לא מעט יתרונות: אם אתם כבעלי אתר מעוניינים לשדרג את מהירות האתר או לעבור לאחסון שמציג רמת זמינות גבוהה יותר, תוכלו לבצע זאת בלי כל בעיה.

וויקס מציעה לכם, לטוב ולרע, מערכת לניהול אתרים אשר כוללת בתוכה גם את אחסון האתר. במצב דברים זה, אין לכם את היכולת להעביר את האתר לשירות אחסון אחר ואתם תלויים לחלוטין בשירות שמעניקה לכם חברת וויקס בנושא הזה. לצד החיסרון הזה, יש לא מעט מנהלי אתרים שזה מתאים להם: הם אינם מעוניינים להתעסק בהגדרות טכניות מורכבות, ומעוניינים להקדיש את עיקר המשאבים שלהם בניהול העסק.

תמיכה ואחריות

וורדפרס אינה שייכת לאיש, היא מערכת המבוססת על קוד מקור שזמין לכולם, ולכן אין גוף מרכזי שעומד מאחוריה ומספק תמיכה לתקלות ובעיות שונות. אמנם תוכלו להתקשר מול פרילנסר שיסייע לכם בפתרון תקלות מעת לעת, אך לא מדובר בגורם שיוכל לקחת אחריות על שיבוש אופן פעולת האתר שלכם.

וויקס, לעומת זאת, מציעה תמיכה לקהל המשתמשים שלה, ומאפשרת להם לפנות לשירותי התמיכה האלו בערוצים שונים ומגוונים.

קידום האתר

נשים את הדברים על השולחן: גם אתרי וורדפרס וגם אתרי וויקס ניתן לקדם במנועי החיפוש השונים, אלא שקידום אתרים המבוססים על וורדפרס הוא לרוב קל יותר ופשוט יותר, בשל אוסף של פונקציות שמספקת מערכת ניהול התוכן, שמאפשרות עריכה מהירה של תוכן בעמודים שונים, עריכת תגיות מטא והתערבות בקוד המקור לכשצריך, עריכה גורפת של הגדרות ועוד. וויקס אמנם עשתה התקדמות משמעותית בתחום ה – SEO בשנים האחרונות, אך מרבית מקדמי האתרים מעדיפים לקדם אתרי וורדפרס – בין היתר בשל מהירות התגובה והחיסכון בזמן שהפלטפורמה מאפשרת להם.

רספונסיביות

רספונסיביות היא היכולת להתאים את התצוגה באתר לגדלים של מסכים שונים. באופן עקרוני, ל מנת להתאים אתר לתצוגה במכשירי מובייל שונים ניתן לבחור בתצורה של אתר מותאם למובייל או אתר רספונסיבי.

וורדפרס מציעה אוסף גדול של תבניות רספונסיביות אשר מאפשרות לבעל האתר לייצר בקלות אתרים רספונסיביים מותאמים לכל מכשיר. וויקס, לעומת זאת, מאפשרת לייצר אתרים רספונסיביים רק באמצעות העורך החדש שלה, Editor X, אשר דורש מיומנות גבוהה למדי בתפעול השוטף שלו. באתרים המבוססים על העורך הישן מאפשרת וויקס ליצור רק אתרים מותאמים למובייל.

לסיכום

הן וורדפרס והן וויקס מציעים יכולות מתקדמות ומאפשרות להנגיש בניה של אתרים לעסקים רבים. עם זאת, נדמה שבשלב הזה, הפופולריות הגדולה של בנייית אתרי וורדפרס, מצדיקה את עצמה, בין היתר בגלל היתרונות הרבים של מערכת ניהול התוכן הזאת.

רוצים שגם לכם תהיה נוכחות דיגיטלית עוצמתית? השאירו כאן פרטים ונדבר:

מאמרים מאותה קטגוריה

לוגו מירב שטרן
תמונת אווירה

עשיתם את הצעד הראשון לקידום העסק שלכם!

נשמח לספק לכם מוצרי פרסום ושיווק איכותיים ולעזור לכם למשוך יותר לקוחות ולגדול עם העסק, תוך הענקת יחס אישי ואנושי.

השאירו עכשיו כאן פרטים ונתקדם:

בודק...