מירב שטרן » מה זה דף נחיתה?
בעולם השיווק הדיגיטלי מתקיים מתח מתמיד, בין הרצון לפנות לקהל יעד גדול ככל האפשר, ובין הרצון שקהל היעד הזה יהיה ממוקד בתחום עניין ספציפי ככל האפשר. דף נחיתה, במובן השיווקי שלו, הוא עמוד אינטרנט אליו מגיעים גולשים ממקורות תנועה שונים, ונחשפים למסרים שיווקיים אשר משרתים את מטרת הקמפיין.
בניית דפי נחיתה לעסקים מתבצעת בדרך כלל על מנת לבצע המרה, כלומר – לגרום לגולש או למתעניין במוצר או שירות מסוים, לבצע פעולה מסוימת כמו השארת פרטים בטופס הרשמה, רכישה ישירה של מוצר, רישום לניוזלטר, יצירת קשר עם נציג טלפוני ועוד.
דף נחיתה מכיל לרוב מספר רכיבים מרכזיים, אשר מוצגים לגולש כחלק ממסע הלקוח:
כותרת – דף נחיתה מכיל כותרת מסקרנת ומשכנעת, שתגרום לגולש לגלות עניין במידע שיוצג לו בהמשך דף הנחיתה. הכותרת צריכה להציג באופן תמציתי את התועלת שתצא לגולש אם יבחר להמשיך ולקרוא את התוכן המוצג בדף.
תועלות – לרוב, דף נחיתה ישמש לצורך מכירה של מוצר או שירות, וככזה, הוא יציג את היתרונות והתועלות שמהם יוכל הגולש ליהנות אם יבחר להתקשר מול בית העסק.
תמונה להמחשה – במקרים של מכירת מוצר או שירות, תמונה תוכל לסייע לגולשים להבין במה מדובר, והאם המוצר או השירות יענה לצרכים שלהם. במקרים כאלו, מומלץ שלא לעשות שימוש בתמונות גנריות חסרות משמעות, אלא לשלב תמונות פרקטיות שאכן ממחישות את אופן פעולת המוצר או דרך נתינת השירות.
טופס הרשמה – זהו אולי הרכיב הקריטי ביותר בדף הנחיתה. טופס ההרשמה ישמש לצורך איסוף הפרטים מן הגולש או הלקוח הפוטנציאלי. טופס הרשמה טוב לא יהיה ארוך מידי – כדי לא לגרום לנטישה של גולשים רבים לפני שלב מילוי הטופס, ולא קצר מידי – על מנת לאפשר לבית העסק לעשות שימוש מושכל בנתונים לצורך התאמה אישית של הצעת הערך ללקוח.
כפתור הנעה לפעולה – זהו כפתור שיוצב בדף במיקום מרכזי, ולעיתים במספר מקומות בדף, ויקרא לגולשים לבצע פעולת המרה, כלומר – את הפעולה שלשמה הוקם הדף: הרשמה, הצטרפות, יצירת קשר ועוד. רבים נוטים לבצע מבחנים שונים, הנקראים מבחני A/B, הבוחנים את השפעתם של המלל והצבע המאפיינים את כפתור ההנעה לפעולה – על שיעור ההמרה של גולשים.
עדויות ממליצים – בהרבה מדפי הנחיתה תשולבנה עדויות של ממליצים על מנת לחזק את האמון של הגולשים במותג, ולהגדיל את הסבירות שיבחרו להתקשר עם בית העסק.
מוטיבים בוני אמון – דפי נחיתה יכילו במקרים רבים מוטיבים גרפיים בוני אמון, כמו חותמת, ציון הסמכה או הכשרה, וי בצבע ירוק ועוד – כל זאת כדי לשכנע גולשים להמשיך במסירת פרטי הקשר שלהם.
רבים מבעלי העסקים אינם מבינים מתי כדאי יהיה להם להפנות גולשים אל אתר האינטרנט שלהם ומתי להשקיע משאבים בבניית דף נחיתה ייחודי. למרות שהאמת במקרה הזה אינה חד משמעית, כלל האצבע אומר כי ככל שמדובר בשירות או מוצר ספציפיים ומותאמים לסיטואציה ייחודית – שימוש בדף נחיתה ישיג את מטרות הקמפיין בצורה טובה יותר.
לעומת זאת, אם בית העסק עוסק במכירת ידע, שירות ליווי מקצועי והתפתחות, הפניה לאתר עשיר בתוכן תוכל לשכנע את הגולש בצורה טובה יותר, שלבית העסק קיימים הידע והסמכות לספק לו את השירות הטוב ביותר.
בניית דף נחיתה לעסקים מאפשרת להם, אם כן, הובלה של גולשים בנתיב מאוד ברור כחלק מן המשפך השיווקי, והפניה לאתר האינטרנט של העסק מאפשרת להם לצרוך תכנים באופן חופשי ויזום.
לאחר ניסיון של שנים ועשרות עסקים מרוצים שעברו אתנו שינויים מהפכניים בנראות הדיגיטלית, בשיווק ובניהולו הכלכלי של העסק – אנחנו פה כדי להמשיך ולספק כלים לקידום כוללני של עסקים, תוך ליווי אישי ויצירת מקסימום ערך לכל לקוחותינו.
כל הזכויות שמורות @2021 למירב שטרן כלים לקידום עסקים
רוצים להביא יותר לקוחות אל העסק עם פרסום איכותי? ליצור מיתוג רענן וחדשני? לשווק בגוגל או בפייסבוק? לבצע פיתוח כלכלי? בואו נדבר >>